اجاره آپارتمان مبله در تهران

اجاره آپارتمان مبله در تهران ، آپارتمان مبله تهران ، اجاره سوئیت مبله در تهران

اجاره آپارتمان مبله در تهران

اجاره آپارتمان مبله در تهران ، آپارتمان مبله تهران ، اجاره سوئیت مبله در تهران

اجاره آپارتمان مبله در تهران

اجاره آپارتمان مبله در تهران ، آپارتمان مبله تهران ، اجاره روزانه آپارتمان در تهران ، اجاره سوئیت مبله در تهران ، اجاره آپارتمان مبله در تهران کوتاه مدت ، اجاره روزانه سوئیت در تهران ،اجاره خانه مبله در تهران اجاره سوئیت در تهران ،اجاره آپارتمان روزانه در تهران

شیراز رستوران زیاد دارد ولی شکم گردی شیراز به این راحتی‌ها هم نیست. باید بدانید کجا بروید و چه سفارش بدهید. در ادامه سعی کرده‌ایم چند پیشنهاد ویژه برای شکم گردی شیراز ارائه بدهیم. پیشنهادهایی برای آن‌هایی که دنبال غذاهای خوش قیمت و درجه یک هستند.

اجاره منزل مبله در شیراز

 

شکم گردی شیراز

پیشنهاد اول: آش سبزی آشکده برق

اگر به شیراز رفتید حتماً باید آش‌های آن سمت‌ها را امتحان کنید.

شیرازی‌ها یک آش غلیظ مخصوص صبحانه دارند که بهش آش سبزی می‌گویند. آش کارده هم یک آش شیرازی پرطرفدار دیگر است. اگر نصیبتان بشود و آش کازرونی هم گیرتان بیاید حتماً خوشتان می‌آید.

آش و حلیم برق (آش برق) یکی از معروف‌ترین آش‌فروشی‌های شیراز است. حدود هفتاد سال هم قدمت دارد.

آدرس آش برق : شیراز، خیابان قصر الدشت، خیابان برق

آش‌فروشی شمس هم آش‌هایش حرف ندارد. هم آش سبزی و هم آش کارده. اگر هوس حلیم یا حلیم بادمجان و سمنو و کوفته سبزی و کتلت کرده باشید هم می‌توانید به اینجا سر بزنید.

آدرس آش شمس : شیراز، خیابان شمس تبریزی، بین بهار و سرکشاورزی

فقط حواستان باشد اگر پنجشنبه جمعه دلتان آش شیرازی بخواهد باید کله‌ی سحر دم آش فروشی حاضر باشید. در نظر داشته باشید که هشت صبح دیگر آشی در کار نیست.

بیشتر بخوانید: شیراز کجا بریم؟ – ۱۳ پیشنهاد ویژه برای شیرازگردی که قبل از سفر باید بخوانید

 

 عکس آش سبزی آشکده برق - شکم گردی شیراز

پیشنهاد دوم: فالوده شیرازی جوانمردی

نمی‌شود که شیراز بروید و فالوده نخورید. فالوده شیرازی در حد تخت جمشید و پاسارگاد معروف است. خود شیرازی‌ها فالوده‌ شیرازی جوانمردی را از همه بیشتر توصیه می‌کنند. فالوده جوانمردی از آن فالوده‌هاست که عمراً در تهران مشابهش را پیدا کنید.

آدرس فالوده شیرازی جوانمردی : شیراز، خیابان فردوسی نبش کوچه تأمین اجتماعی

البته فالوده‌فروشی و بستنی‌بندی خوب در شیراز کم نیست. فالوده‌ی جمشیدیان روبروی ارگ کریم‌خانی و نارنج و ترنج و بابابستنی هم پیشنهاهای خوبی‌اند. نارنج و ترنج درخیابان ستارخان است و بابابستنی هم یک شعبه در خیابان ارم دارد و یکی هم در خیابان قدوسی غربی.

بیشتر بخوانید: ۵ بهانه برای شیرازگردی – همه عاشق سفر به شیراز هستند که قدری دلشان آرام بگیرد

 

عکس فالوده شیرازی جوانمردی - شکم گردی شیراز

پیشنهاد سوم: کلم‌پلو رستوران صوفی

معروف‌ترین غذای شیراز کلم‌پلو است. یک پلوی خوشمزه با کلم و گوشت‌ قل‌قلی. اگر شیراز بیاید و کلم‌پلویرستوران صوفی را نخورید، حتماً حسرتش بر دلتان خواهد ماند.

در رستوران صوفی کلی غذای ایرانی و فرنگی خوشزه‌ی دیگر هم پیدا می‌شود. حلوا کاسه‌ این رستوران را هم در نظر داشته باشید. بعید می‌دانیم جای دیگری بشود مثلش را پیدا کنید.

آدرس رستوران صوفی : شیراز، بلوار ستارخان، رو‌به‌روی مسکن و شهرسازی

 

عکس رستوران صوفی - شکم گردی شیراز

پیشنهاد چهارم: زیر زمین رستوران هفت خوان

رستوران هفت خوان لوکس‌ترین مجتمع‌غذایی شیراز است. این مجموعه ۴ رستوران و ۳ کافه دارد که روی هم می‌شود هفت خوان.

«خوان اول: فرود» در طبقه‌ی زیرزمین است که در آن غذاهای سنتی شیراز پیدا می‌شود. رفتن به این خوان از همه واجب‌تر است. اگر اینجا بودید حتماً دوپیازه را امتحان کنید. دوپیازه غذای محلی شیرازی‌هاست که از اسمش برمی‌آید به ازای هر سیب زمینی در آن دو پیاز می‌ریزند. حلوا شیرازی این رستوران هم حرف ندارد. و البتهسالاد شیرازی‌ را هم نباید از دست بدهید. رستوران طبقه‌ی زیرزمین دکوراسیون خاصی با تخت‌های سفید دارد و اکثر اوقات اجرای موسیقی زنده هم به راه هست. البته غذا خوردن در خوان اول یک‌مقدار از خوان‌های دیگر گران‌تر در می‌آید ولی از همه پرطرفدارتر هم هست.

«خوان سوم:بلبان» هم فست فود مجموعه است که در طبقه اول واقع شده. طرفدارهای برگر و مرغ‌ سوخاری از غذاهای اینجا راضی خواهند بود.

در پشت بام هم به «خوان هفتم: گرسیوز» می‌رسید که فقط غذای باربکیو در آن سرو می‌شود. مرغ باربکیوی اینجا را امتحان کنید. خوشمزه و آبدار است.

در کل رستوران هفت خوان برای شکم گردی شیراز ، سوژه‌ی بی‌نظیری است. هفت خوان هم برای قرارهای دونفره و هم برای جمع‌های پرتعداد ایده‌آل است. البته قیمت غذاها بالاست و رستوران گرانی محسوب می‌شود.

آدرس رستوران هفت خوان : شیراز، بعد از دروازه قرآن، بلوار قرآن

 

عکس رستوران هفت خوان - شکم گردی شیراز

پیشنهاد پنجم: کباب لاری رستوران شرزه

اگر کباب‌خور هستید بهترین گزینه‌تان در شیراز، رستوران سنتی شرزه است. شرزه یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های شیراز است. بهترین نکته‌ی رستوران شرزه هم محلش است، نزدیک به بازار وکیل.

کباب لاری رستوران شرزه را امتحان کنید. برای درست کردن کباب لاری گوشت را با کلی ماست چکیده غلیظ کباب می‌کنند. فکر کنم دیگر نیاز به تعریف خاصی نباشد.

باقالی پلو ماهیچه شرزه هم بسیار پرطرفدار است. البته در نظر داشته باشید که قیمت‌های این رستوران یک مقدار بالاست.

آدرس رستوران شرزه : شیراز، بلوار زند، خیابان مسجد وکیل

 

عکس رستوران شرزه - شکم گردی شیراز

پیشنهاد ششم: سمبوسه‌خوران در صوفی

در شیراز تا دلتان بخواهد فلافل و سمبوسه دستفروش پیدا می‌شود. خیلی‌هایشان هم خوب هستند. اما سمبوسه‌ صوفی از همه خوشمزه‌تر است. اینجا ۱۰ مدل سمبوسه دارد: سمبوسه ساده، سمبوسه هندی،سمبوسه گوشت، سمبوسه مرغ، سمبوسه شکاری (ترکیب گوشت و مرغ) و …

در ضمن صوفی فلافل و غذای هندی پاکورا هم دارد.

آدرس سمبوسه صوفی : شیراز، فلکه گاز، روبروی اداره گاز

پیشنهاد هفتم: دمی گوجه‌ی رستوران کلبه مادربزرگ

رستوران خانه مادربزرگ البته در شیراز نیست. برای رفتن به این رستوران باید به روستای کوهستانی قلات بروید. خود قلات خیلی باصفاست ولی کم نیستند کسانی که فقط به خاطر کلبه‌ی مادر بزرگ به قلات می‌آیند.

در کلبه‌ی مادربزرگ غذاهای ناب شیرازی دیگری مثل شکرپلو هم پیدا می‌شود. البته شکرپلو این‌قدر شیرین است که ممکن است به مزاج‌تان سازگار نباشد.

معروف‌ترین غذای کلبه‌ی مادربزرگ دمی گوجه است. یک‌جور کته که ورژن شیرازی استامبولی معروف است.

آدرس رستوران کلبه مادربزرگ : ۳۰ کیلومتری شیراز روستای قلات بافت قدیم

 

عکس رستوران کلبه مادربزرگ - شکم گردی شیراز

 

پیشنهاد هشتم: هات‌داگ پامچال

شیراز تصورتان نسبت به هات‌داگ را به هم می‌ریزد. اگر به شیراز می‌روید و دلتان یک غذای فست‌فودی خوش‌قیمت می‌خواهد یکی از بهترین گزینه‌ها پامچال است.

فست‌فود پامچال در خیابان عفیف آباد احتمالاً بهترین هات داگ شیراز باشد. سس قارچ تند و خوشمزه‌اش باعث می‌شود که حتماً برای شکم گردی شیراز توصیه‌اش کنیم. هیچ صف و معطلی‌ای هم در کار نیست.

آدرس فست‌فود پامچال : انتهای خیابان عفیف آباد . نرسیده به ستارخان ، سمت چپ

البته هات داگ خوشمزه در شیراز کم نیست. یک نمونه‌ی دیگرش فست فود پاپارا در خیابان قدوسی شرقی.

پیشنهاد نهم: ته‌چین رستوران شاطرعباس

اگر دنبال غذاهای ‌ته‌چین هستید یا شکر پلو و مرصع پلو هوس کرده‌اید حتماً باید رستوران شاطر عباس را امتحان کنید. کباب‌های این رستوران هم پرطرفدارند. در شاطرعباس غذاها را در ظروف مسی سرو می‌کنند و خود رستوران هم حال و هوای سنتی خاصی دارد.

البته رستوران شاطر عباس یکی از رستوران‌های توریست‌پسند شیراز است و به همین‌خاطر خیلی شلوغ می‌شود.

آدرس رستوران شاطر‌عباس : فلکه گاز، خیابان خاکشناسی

 

عکس رستوران شاطرعباس - شکم گردی شیراز

 

باقی پیشنهادی شکم گردی شیراز

البته چند رستوران خوب از فهرست‌مان جا ماندند. برای شکم گردی شیراز این‌ها را هم پیشنهاد می‌کنیم:

چند فست‌فود ارزان و نوستالوژیک در شیراز:

اگر لیست شکم گردی شیراز در کار باشد و ما اسمی از ویمپی ۱۱۰ و کتلت کاکو و شب چره نبریم، قطعاً دست اهلش بیفتد دودمانمان به باد خواهد رفت. پس در آخر لیست بهتان این سه تا گزینه‌ی ویژه را کنار هم توصیه می‌کنیم.

ویمپی ۱۱۰ (پیتزا همبر ۱۱۰) برگرهای بسیار خوشمزه‌ای دارد و یکی از فست‌های باسابقه‌ی شیراز است.

کتلت کاکو هم برای شیرازی‌ها مهم است. هم به خاطر خوشمزگی کتلت‌ها و هم به خاطر نوستالوژی فضا و ساندویچ‌ها. اگر به اصطلاح طرفدار ساندویچ کثیف می‌گردید، کتلت کاکو بهترین گزینه‌‌ی شما در شیراز است.

شب چره دانشجویی‌ترین فست‌فود شیراز است. همبرگرهای شب چره کیفیت آن‌چنانی‌ای ندارند. حتی شاید از قیمت‌شان تعجب کنید. چون احتمالاً ارزان‌ترین همبرگر کل جهان باشند. ولی سس‌ همبرگرهای شب چره فوق‌العاده‌ست و کاملاً ارزش امتحان کردن دارد.

آدرس فست‌فود ویمپی ۱۱۰: شیراز، خیابان زند، خیابان انوری

آدرس کتلت کاکو: شیراز ، بلوار سیبویه ، بعداز بهنام ، نرسیده به دروازه کازرون

آدرس ساندویچی شب‌چره: شیراز، بلوار رحمت، تقاطع رضوان، روبروی بانک ملت

چند رستوران‌ دیگر در شیراز که فضای جذابی دارند:

رستوران سنتی کته ماس، خانه پرهامی‌ها و باغ راز برای آن‌هایی که دنبال فضاهای سنتی و جالب می‌گردند خیلی خوب است. مخصوصاً اگر فقط غذا خوردن برایتان مهم نیست و می‌خواهید با دوستان و خانواده‌ در یک فضای دلچسب وقت بگذرانید.

آدرس رستوران کته ماس: شیراز سه راه نمازی، طبقه زیرین هتل سعید

آدرس خانه پرهامی‌ها: خیابان لطفعلی‌خان زند، ضلع مقابل مسجد نصیرالملک، صدو بیست متر داخل کوچه

آدرس باغ راز: خیابان قصردشت، بلوار شاهد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی