اجاره آپارتمان مبله در تهران

اجاره آپارتمان مبله در تهران ، آپارتمان مبله تهران ، اجاره سوئیت مبله در تهران

اجاره آپارتمان مبله در تهران

اجاره آپارتمان مبله در تهران ، آپارتمان مبله تهران ، اجاره سوئیت مبله در تهران

اجاره آپارتمان مبله در تهران

اجاره آپارتمان مبله در تهران ، آپارتمان مبله تهران ، اجاره روزانه آپارتمان در تهران ، اجاره سوئیت مبله در تهران ، اجاره آپارتمان مبله در تهران کوتاه مدت ، اجاره روزانه سوئیت در تهران ،اجاره خانه مبله در تهران اجاره سوئیت در تهران ،اجاره آپارتمان روزانه در تهران

هنوز تکلیف ماشین‌ها و تاکسی‌های پرنده روشن نیست. در بین مخالفت‌ها و موافقت‌های کارشناسان، یک استارتاپ آلمانی به نام «لیلیوم» از نمونه‌ی اولیه تاکسی‌های پرنده‌اش رونمایی کرده. یک تاکسی پرنده‌ی برقی که در نوع خودش کم‌نظیر است.

قرار است تا سال ۱۴۰۴ شمسی عموم مردم آلمان بتوانند از این سرویس استفاده کنند.

اجاره واحد مبله در سرتاسر ایران

تصویری از تاکسی‌های پرنده در آلمان

تاکسی‌های پرنده در راهند!

 بیشتر مردم اصلاً نمی‌توانند تصور کنند که چطور می‌شود ماشین پرنده داشت. وقتی هنوز این همه تصادف و درگیری بر سر ماشین‌های زمینی وجود دارد، خدا می‌داند تکلیف ماشین‌های پرنده چه خواهد شد. در حال حاضر حتی ماشین‌های پرنده‌ی تک‌سرنشین هم شبیه رویا به نظر می‌رسند.

ولی مدیران استارتاپ آلمانی ایلیوم خودشان را معطل این‌طور فکرها نکرده‌اند. ایلیوم اخیراً  ماشین پرنده‌ی ۵ سرنشینه‌اش را رونمایی کرده. با این حساب دقیقاً پنج سال دیگر، باید در آسمان آلمان تاکسی‌های پرنده ببینیم.

البته اصطلاح تاکسی‌ پرنده هنوز جانیفتاده و ممکن است در وهله‌ی اول معنایش را نرساند. طبق برنامه‌ریزی قرار است ایلیوم یکجور تاکسی اینترنتی مثل اسنپ و تپسی باشد که منتهی ماشین‌های پرنده‌ هستند.

در فاز اول ایلیوم بیشتر به عنوان پیک پرنده عمل می‌کند و اجناس و کالاها را از هوا به مقصد می‌رساند. هر تاکسی پرنده هم خلبان دارد و قرار نیست به صورت خودکار و کامپیوتری کنترل شود. البته جزئیات فنی ایلیوم هنوز مشخص نیست و کسی اطلاع دقیقی درمورد فناوری‌های مورد استفاده ندارد.

 

تصویری از تاکسی های پرنده

مشخصات تاکسی‌های پرنده شرکت ایلیوم

 برای این تاکسی‌های پرنده موتوری از نوع جت با سوخت الکتریکی طراحی شده است. طبق محاسبات طراحان این تاکسی‌ها باید بتوانند تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرند. در حال حاضر این وسیله تا سیصد کیلومتر قابلیت پرواز دارد. البته با توجه به این که هنوز طراحی ماشین پرنده تکمیل نشده، این عدد امیدوارکننده است.

قبلاً هم ایلیوم مدل‌های اولیه‌ی دیگری از تاکسی‌هایش را نمایش داده بود. در سال ۲۰۱۷ نمونه‌ی بسیار کوچک‌تری ساخته شده بود که تمام آزمایش‌های پروازی‌اش موفقیت‌آمیز بودند.

ساخت مدل جدیدتر در اندازه‌ی واقعی موفقیت بزرگی بوده، ولی هنوز به اندازه‌ی کافی تست نشده. شاید هنوز راه زیادی تا موفقیت ایلیوم و ظهور تاکسی‌های پرنده مانده باشد. باید دید که آیا با وجود موانع فنی بسیار، واقعاً تا سال ۱۴۰۴ شمسی یا ۲۰۲۵ میلادی، آلمانی‌ها خیلی راحت با اپلیکیشن موبایل تاکسی پرنده سفارش می‌دهند یا نه؟

بیشتر بخوانید: افطاری خطوط هوایی لوکس اماراتی – ماه رمضان و سفرهای هوایی

 

تصویر تاکسی‌های پرنده شرکت ایلیوم

آینده‌ی تاکسی‌ها

هر تاکسی پرنده می‌تواند تا پنج‌نفر را جابه‌جا کند. که با احتساب خلبان، یعنی ۴ مسافر می‌توانند کنار هم سوار تاکسی پرنده شوند. یک سفر عادی داخل‌شهری با این سرویس ۷۰ دلار هزینه خواهد داشت. که کمی ارزان‌تر از حدانتظار است. در نظر بگیرید که تاکسی پرنده یکجور پرواز دربستی‌ حساب می‌شود.

اگر واقعاً این نوع حمل و نقل در کل جهان فراگیر شود شاهد مناظر جذابی خواهیم بود. گرچه ایلیومی‌ها ادعا دارند که طوری پرنده‌شان را طراحی کرده‌اند که در پس مناظر شهری محو می‌شود و اصلاً به چشم نخواهد آمد.

ایلیوم در چندماه گذشته مشغول پروازهای آزمایشی زیادی بوده تا بتواند مجوز پرواز در آسمان آلمان را کسب کند. اگر در نهایت این مجوز به ایلیوم داده شود چه بسا روزی آسمان تهران و اصفهان و مشهد هم پر از طیاره‌های خطی شود که سر به سر دنبال مسافرند.

ماشین‌های پرنده‌ی ایلیوم طوری طراحی شده‌اند که سر و صدای‌شان یک پنجم سر و صدای هلی‌کوپترها باشد. این حد از سر و صدا در بیشتر شهرهای پر رفت و‌ آمد محسوس نخواهد بود.

آینده‌ی تاکسی‌ها جه خواهد شد؟

در حال حاضر استارتاپ‌های زیادی در حال کردن بر روی ماشین‌ها پرنده و حمل و نقل هوایی هستند. گرجه باید دید در عمل اوضاع چگونه پیش خواهد رفت.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی