اجاره آپارتمان مبله در تهران

اجاره آپارتمان مبله در تهران ، آپارتمان مبله تهران ، اجاره سوئیت مبله در تهران

اجاره آپارتمان مبله در تهران

اجاره آپارتمان مبله در تهران ، آپارتمان مبله تهران ، اجاره سوئیت مبله در تهران

اجاره آپارتمان مبله در تهران

اجاره آپارتمان مبله در تهران ، آپارتمان مبله تهران ، اجاره روزانه آپارتمان در تهران ، اجاره سوئیت مبله در تهران ، اجاره آپارتمان مبله در تهران کوتاه مدت ، اجاره روزانه سوئیت در تهران ،اجاره خانه مبله در تهران اجاره سوئیت در تهران ،اجاره آپارتمان روزانه در تهران

سعی کرده‌ایم دوازده مال جذاب تهران را به شما معرفی کنیم. اگر اهل خرید و ویترین‌گردی هستید، یا دنبال سوژه‌های شکم‌گردی تهران می‌گردید، حتماً این لیست را مرور کنید.

در معرفی هر مال سعی کرده‌ایم هم نکات مثبت و هم نکات منفی را ذکر کنیم. اگر چیزی به ذهنتان می‌رسد که در این نوشته جا افتاده، حتماً پای مطلب نظرتان را ثبت کنید.

اجاره روزانه آپارتمان مبله در تهران

مال ها و مراکز خرید تهران - (تصویر ارگ تجاری تجریش)

ارگ تجاری تجریش

 الان چهارسالی هست که ارگ تجاری تجریش افتتاح شده. به قول معروف می‌گویند که نو که اومد به بازار کهنه میشه دل‌آزار. یک زمانی ارگ بزرگترین مال تهران بود و هر روز در آن رویداد و خبری نو برپا بود. ولی حالا ارگ قدری خلوت شده و انگار زیر سایه‌ی مال‌های تازه مخفی شده.

این مال بزرگ و مدرن به میدان تجریش خیلی نزدیک است. بنابراین خیلی راحت می‌توانید هم از بازار تجریش بازدید کنید و هم سری به ارگ بزنید. مالی که در وسط کوچه‌‌باغ‌های خاطره‌انگیز شمرون قد بلند کرد و محلی جذاب برای خرید و تماشا شد.

در طبقات مخلف ارگ می‌توانید به سراغ فروشگاه‌های لوازم خانگی، جواهرات، پوشاک، لوازم آرایشی، عطر و فرش بروید. البته می‌توانید به فود کورت و شهربازی ارگ هم سر بزنید.  روف گاردن ارگ و رستورانش هم فضای خوبی برای استراحت کردن است و طرفداران خاص خودش را دارد.

عکس ارگ تجاری تجریش

نکته‌های مثبت ارگ

+ برندهای زیادی در ارگ نمایندگی فروش دارند. یکی از شعبه‌های محبوب LC Waikiki در ارگ واقع شده. برند ترک adL هم در طبقه‌ی اول ارگ نمایندگی دارد. البته اگر برندباز هستید حتماً می‌توانید به swarofski و ecco و skechers و danielli هم سر بزنید.

+  در ارگ سوژه‌های  شکم‌گردی کم نیستند. رستوران روف گاردن ارگ که صددرصد توصیه می‌شود. کافه‌ها البته از انتظار شما گران‌ترند ولی وافل‌های خوبی توی ارگ پیدا می‌شود. کافه ویونا هم ارزش سر زدن دارد. از بستنی ژلاتو sam30land هم غافل نشوید. در فودکورت هم پیتزاهای خوبی پیدا می‌شود. ضمناً اگر اهل سالاد خوردن هستید، در ارگ گزینه‌های خیلی خوبی پیدا می‌کنید.

+ این مال استراحت‌گاه‌های مناسبی دارد و نسبتاً راحت می‌شود جای مناسب برای نشستن پیدا کرد.

نکته‌های منفی ارگ

– پارکینگ ارگ تجریش همیشه ظرفیت دارد. البته در پارکینگ ارگ از شماره پارک خبری نیست، و البته هزینه‌ی پارکینگ هم نسبتاً زیاد است.

– ترافیک اطراف میدان تجریش و ارگ کشنده است.

– سینمای ارگ خیلی کوچک است.

مرکز خرید پالادیوم

 مرکز خرید چندطبقه‌ی پالادیوم در زعفرانیه، با زیربنای ۱۵۰ هزار متر مربع. اولین مال تهران است که تمام استانداردهای بین‌المللی را رعایت کرده.

مرکز خریدی تجملاتی (طبیعتاً با قیمت‌های بالا) و بسیار تمیز که تا قبل از افتتاح ایران مال لقبش این بود: با کلاس‌ترین مرکز خرید ایران! است و بیخود نیست که حتی هنوز هم پالادیوم سوژه‌ی سلفی‌های اینستاگرامی خیلی‌هاست.

اگر کسی در پالادیوم بخواهد خرید کند قطعاً به خاطر صرفه‌ی اقتصادی‌اش این کار را نمی‌کند. عشق‌خریدهای پالادیوم معمولاً به اینجا می‌آیند چون تجربه‌ی خرید لوکس را دوست دارند. اگر دغدغه‌ی خرید عجیب و غریب دارید، قطعاً باید به پالادیوم هم سر بزنید.

طراحی و فضای پالادیوم بسیار دوست‌داشتنی است و کارکنانش آموزش دیده و منظم هستند.

در پالادیوم  همه چیز پیدا می‌شود. از باشگاه بدن‌سازی، کتاب‌فروشی، دفاتر اداری، سالن‌ زیبایی، قنادی، صرافی و داروخانه گرفته تا  استخر شنا! از همه مهم‌تر پالادیوم دو فود کورت با کیفیت و یک سوپرمارکت بسیار بزرگ دارد.

عکس مرکز خرید پالادیوم

نکته‌های مثبت پالادیوم

+ سوپرمارکت (یا شاید هایپر مارکت) پالادیوم فوق‌العاده است. به قول یکی از بازدیدکنندگان اینجا هر چیزی از ژامبون گوزن و سوسسی قوچ تا موز قرمز و سیب چوبی پیدا می‌شود. بازاری کامل که در آن می‌توانید گوشت و مواد پروتئینی و نان و میوه و سبزیجات پیدا کنید. فضای این سوپر مارکت یادآور سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای دنیا مثل Waitrose یا Whole Foods است و قطعاً به یکبار دیدنش می‌ارزد.

+ حتی اگر به عمرتان پالادیوم نیامده باشید می‌توانید حدس بزنید که این مال پاتوق برندها و برندبازهاست. به غیر از برندهای گران‌قیمت و سوپرلوکس، برندهایی مثل Mango هم در پالادیوم پیدا می‌شود. غیر از Mango برای خرید پوشاک می‌توانید به Aldo هم سربزنید یا برند فرانسوی TATI. البته برند ترک LC WAIKIKI هم در همه‌ی مال‌های تهران من‌جمله  پالادیوم حاضر است. نایکی و برند ایتالیایی کفش و لباس Geox هم در پالادیوم هستند. البته حتی در پالادیوم هم خیلی راحت ممکن است لوازم آرایشی و عطرهای قلابی پیدا بشود ولی اگر طبقات پایین را خوب بگردید، می‌توانید چیزی که می‌خواهید را پیدا کنید.

+  پالادیوم بهشت شکم‌گردی است. در فود کورت‌ پالادیوم هم غذاهای ایرانی سنتی پیدا می‌شود و هم غذاهای فست‌فودی و ایتالیایی و .. اگر فست‌فود دوست دارید پیتزای خاتون، هم خوشمزه و هم خوش‌قیمت است. مخصوصاً پیتزا پنیرش توصیه می‌شود. هات داگ گامبی را هم نباید فراموش کرد. رستوران‌های طبقه‌ی بالا و بالکن هم عالی‌اند. رستوران رودیزیو هم از آن رستوران‌های تک است. غذای خوب، مزه‌ی عالی، کیفیت مواد اولیه و البته نمای دیدنی.

+ فضای بالکن‌ها و کافی‌شاپ‌ها یکی از جذابیت‌های پالادیوم است. مثلاً می‌توانید در یک روز خوش آب و هوا یک قهوه‌ی دلچسب در بالکن پالادیوم نوش‌جان کنید تا سر کیف بیاید. کافی‌شاپ‌های طبقه‌ی اول البته خیلی باکیفیت‌اند و منوی متنوعی دارند. کافه بلوار حتماً ارزش امتحان کردن دارد.

+ کتاب‌فروشی بوک‌لند پالادیوم یکی از بهترین کتاب‌فروشی‌ها تهران است. دکور جذاب، چینش و انتخاب کتاب با سلیقه و البته امکان خرید لوازم دکوری جذاب.

 

بیشتر بخوانید: یک راهنمای مختصر در مورد کتابفروشی‌های تهران – از انقلاب تا نمایشگاه کتاب مصلی

 

نکته‌های منفی پالادیوم

– پارکینگ پالادیوم سازماندهی خوب و راهنماهای خوش‌اخلاقی دارد. منتهی ظرفیت زیادی ندارد و در مجموع پارکینگ پالادیوم گران است. به این راحتی‌ها هم نمی‌شود فرمول محاسبه‌ی قیمت‌ش را درک کنید. چون بعد از چند ساعت به صورت تصاعدی محاسبه می‌شود. اگر برای باشگاه و استخر امثالهم قرار باشد به پالادیوم بیاید، حتماً قیمت پارکینگ را هم جداگانه در نظر بگیرید.

ـ وسایل بازی کامپوتری پالادیوم گرانند و خیلی تنوع زیادی در کار نیست.

– آسانسور‌های پالادیوم خیلی شلوغند و مخصوصاً در مسیر بالارفتن ممکن است کمی معطل‌تان کنند.

– پالادیوم در یک منطقه‌ی مسکونی با خیابان‌های کم‌ظرفیت ساخته شده. به هیمن خاطر ترافیک اطراف پالادیوم وحشتناک است و موقع رفت و آمد حسابی وقت‌تان تلف خواهد شد.

مرکز خرید بام لند

 بام لند قدری آرام‌تر است و شور و هیجان بقیه‌ی مراکز خرید تهران را ندارد. می‌شود گفت هم این نقطه‌ی ضعفش است و هم نقطه‌ی قوتش.

اگر دلتان هوای تازه می‌خواهد می‌توانید به این مال سر بزنید که کنار دریاچه‌ی مصنوعی چیتگر ساخته شده. فارغ از این که قصد خرید داشته باشید یا نه، همیشه می‌شود بام لند را به خاطر فضای دوست‌داشتی‌اش توصیه کرد. اگر اهل ویترین‌گردی هستید احتمالاً بام‌ لند خوراک شما باشد.

شاید بشود گفت بام لند به خاطر نزدیکی‌اش به دریاچه و فضای خاصش، یادآور مال‌های دوبی است. بعضی از تفریحات اطراف دریاچه‌ی چیتگر هم آدم را یاد سرزمین عجایب آنکارا می‌اندازد.

بام‌لند تنها مال تهران است که در نزدیکی‌اش می‌شود قایق‌سواری و ماهیگیری کنید. می‌توانید طوری برنامه‌ریزی کنید که قبل یا بعد از خرید قدری دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی کنید. مخصوصا در روزهای وسط هفته  که بام‌لند خلوت‌تر است.

عکس مرکز خرید بام لند

 نکته‌های مثبت بام لند

+ منظره‌ی غروب بام لند بی‌نظیر است. رستوران‌ها و کافه‌های این مال نمای تماشایی‌ای دارند (مخصوصا در طبقات بالا).

+ چند رستوران‌ معروف در بام‌لند شعبه دارند. البته ممکن است کیفیت بعضی از این رستوران‌ها در مقایسه با شعبه‌ی اصلی قدری پایین‌تر باشد. البته به خاطر نمای دوست‌داشتنی بام لند، غذا خوردن در این مال لذتی دوچندان دارد.  رستوران کوبابا و ته دیگ گزینه‌های خوبی هستند. ممد استیک، تومو، جو گریل و برگر فاکتوری و باروژ و رئیس را هم می‌توانید در بام لند امتحان کنید. البته ممکن است رستوران رفتاری انتظارتان را برآورده نکند. در آخر باید کافه شمرون بام لند را هم توصیه کنیم. به قول معروف به امتحانش می‌ارزد.

بیشتر بخوانید: ۸ مسیر پیاده‌روی دوست‌داشتنی برای عشّاق شهر تهران

نکته‌های منفی بام لند

–   در زیر آفتاب شدید و یا موقع باران و وقت سرما به بام لند نیایید. در زمستان به خاطر وجود دریاچه فضای اطراف خیلی سرد می‌شود. در تابستان هم سایه‌بانی پیدا نخواهید کرد که موقع پیاده‌روی قدری از آفتاب فرار کنید.

– پارک کردن ماشین در اطراف بام لند خیلی سخت است. فضای پارکینگ مناسبی هم در کار نیست.

– فروشگاه‌های بام لند از نظر کیفیت و قیمت در برابر رقبا حرف چندانی ندارند. از نظر تنوع برند و وجود نماینده‌های رسمی هم بام لند ویژگی خاصی ندارد. البته شرایط اقتصادی حال حاضر هم ممکن است بی‌تاثیر نباشد.

– فضای بام‌لند و دریاچه‌ی چیتگر ممکن است تا حدودی گیج‌کننده باشد. چون نقشه و راهنمایی در کار نیست شاید قدری به مشکل بخورید. از طرفی مسیری هم برای ویلچر و کالسکه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: بام لند تهران سرزمین بام های تجاری و گردشگری، فضایی لاکچری برای جلسات کاری

مجتمع تجاری فرهنگی کوروش

 مجتمع کوروش یکی از بزرگترین مراکز خرید تهران است. فضایی شاد با معماری دلگشا. در کوروش تنوع خیلی زیادی برای خرید وجود دارد. تعداد زیادی فروشگاه، کتاب‌فروشی، شهربازی، اتاق فرار، رستوران و سالن‌های نمایش و سینما در کوروش قرار گرفته.

حجم سرگرمی‌های ارائه شده در کوروش اینقدر زیاد است که نمی‌توان فقط به دید یک مرکز خرید به آن نگاه کرد.

در طبقه‌ی منفی یک مجتمع کوروش می‌توانید به یکی از بزرگترین شعبه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای هایپر استار دسترسی داشته باشید. کافه ونو و چند بوتیک هم در همین طبقه قرار گرفته‌اند. در طبقه‌ی همکف جواهرآلات و تعداد دیگری بوتیک وجود دارد. طبقه‌ی دوم بازار موبایل است و در طبقه‌ی سوم هم می‌توانید به فود کورت و شهر بازی بروید.

بیشتر سالن‌های سینما در طبقه‌ی چهارم هستند ولی در طبقه‌ی پنجم و ششم هم چند سالن دیگر هست.

عکس مجتمع تجاری فرهنگی کورش

نکته‌های مثبت کوروش

+ مجتمع سینمایی کوروش یکی از بهترین مراکز سینمایی ایران است. صندلی‌های عالی، سیستم‌های صمعی و بصری با کیفیت و سالن‌های بزرگ. این روزها مجتمع کوروش میزبان کنسرت‌های زیادی هم هست و اگر به تئاتر علاقه دارید هم گزینه‌های خیلی خوبی پیدا می‌کنید. گه‌گداری هم استندآپ کمدی‌ها و تئاترهای کمدی باعث رونق سالن‌های نمایش کوروش می‌شوند.

+ نسبت به سایر مال‌های شمال تهران،در  مجتمع کوروش قیمت‌های معقول‌تر هستند. در این مال گزینه‌های خرید زیادی خواهید داشت. . مخصوصاً اگر دنبال لباس و کفش می‌گردید. اگر دنبال کیفیت هم هستید می‌توانید به فروشگاه‌های  مثل برند دانمارکی Ecco و برند ایتالیایی Geox و نمایندگی jeans west در طبقات بالای کوروش سر بزنید.  برند ترک LC wikiki و برند پوشاک زنانه‌ی Zara هم در کوروش حضور دارند. چندین فروشگاه برای خرید کتانی و لوازم ورزشی مثل نایکی، پوما و آدیداس هم در کوروش هست. اگر قصد خرید لوازم آرایشی و بهداشتی هم دارید می‌توانید به سفیر سر بزنید.

+ شهربازی مجتمع کوروش بهانه‌ی خوبی برای وقت‌گذرانی و سرگرمی است. از ماشین‌های کوبنده تا استخر توپ و دستگاه‌های بازی و Xbox و  VR و فوتبال دستی و سینمای نه بعدی و … در کوروش به بچه‌ها حسابی خوش می‌گذرد

+ فودکورت مجتمع کوروش به هیجان‌انگیزی بعضی از مال‌های دیگر نیست.  منتهی برگرهای بارزیل مخصوصاً توصیه می‌شود. فست فود سالسا، سیتی برگر و پرپروک هم در کوروش شعبه دارند .در کل رستوران‌های روف گاردن کیفیت خوبی دارند. در طبقه‌ی هفدهم هم یک رستوران ایتالیایی قرار دارد.

نکته‌های منفی کوروش

– مجتمع کوروش هفت طبقه پارکنیگ زیر زمین دارد منتهی این پارکینگ در روزهای شلوغ جوابگوی مراجعه‌کنندگان نیست.

– اگر در روزهای شلوغ با ماشین شخصی به کوروش می‌آیید باید ترافیک سنیگینی را تحمل کنید.

ایران مال

 ایران‌مال جدیدترین مال تهران است که به تازگی افتتاح شده. مالی مدرن که قرار بود یادآور تاریخ و معماری سنتی ایران باشد.

ایران مال بیشتر از اینکه مال باشد، موزه‌ و گردشگده است. در ایران مال بیشتر از اینکه با برندهای خارجی رودررو شوید، کالای تولیدی داخل ایران به چشمتان خواهد خورد.

همه‌چیز در ایران مال عظیم است، از پارکینگ گرفته تا راهروها. در حال حاضر بسیاری از بخش‌های ایران مال افتتاح نشده ولی امکان ندارد که بتوانید یک روزه از همه‌جاهایش بازدید کنید. ایران مال ۱۲ تالار سینمایی دارد، هتلی ۵ ستاره هم در این فضا قرار گرفته ، بازار سنتی، فود کورت، گالری آثار هنری، مرکز ورزشی، زمین بازی کودکان، باغ کتاب و مراکز فروشگاهی متعدد. در دل ایران مال ۳ باغ با طراحی ویژه هم طراحی شده که یادآور معماری سنتی باغ‌های ایرانی هستند.

عکس ایران مال

نکته‌های مثبت ایران مال

+ ایران مال جان می‌دهد برای اینستاگرام بازی. مخصوصاً بخش تیمچه‌ی ایران مال که به فروش فرش‌های ایرانی و عتیقه‌جات اختصاص دارد و یادآور معماری بازارهای سنتی ایران است. در تیمچه (تیمچه‌ی حاج علی اکبر) همیشه می‌توانید چند هنرمند فرش‌باف را هم مشغول کار ببینید. فرشی عظیم که بیش از دویست سال قدمت دارد هم در همان حوالی به چشمتان خواهد خورد. گزینه‌ی دیگر باغ کتاب ایران مال است که بی‌شباهت به کتاب‌خانه‌های رویایی پاریس نیست. حتی شاید یاد کتابخانه‌ی هاگوارتز در فیلم‌های هری‌پاتر بیفتید. در این کتابخانه می‌توانید هر کتابی که خواستید را از قفسه‌ها بردارید و در همان فضا مطالعه کنید.

+ هایپر استار ایران مال با ۹۴۰۰ متر فضای فروش، بزرگترین شعبه‌ی این فروشگاه است.

+ سینمای ایران مال اولین سینمای ایران است که فیلم‌ها را با کیفیت ۴K نمایش می‌دهد. صندلی‌های تمام سالن‌ها فوق‌العاده راحت است و البته باید به سالن‌ها و صندلی‌های VIP هم اشاره کنیم.

+ پیست اسکیت روی یخ مجموعه ایران مال (با نام تجاری آیس باکس) یکی از جذابیت‌های جدید این مجموعه است که مشابهش را در هیچ جای ایران نمی‌بینید.

+ استفاده از پارکینگ ایران مال هزینه‌ای ندارد.

+  تاکسی‌های ویژه‌ی ایران مال رفت و آمد در داخل این مرکز خرید را اسان کرده.

نکته‌های منفی ایران مال

– منهای هایپر استار، هنوز در ایران مال گزینه‌های چندانی برای خرید پیدا نمی‌کنید. چون اکثر فروشگاه‌ها هنوز افتتاح نشده‌اند.

– در طبقه‌ی بالا فود کورتی قرار دارد که اکثرا غذاهای ایرانی عرضه می‌کند. ولی هنوز اکثر رستوران‌ها افتتاح نشده. هنوز نمی‌شود ایران مال را برای شکم‌گردی توصیه کرد.

– آخر هفته‌ها و در روزهای تعطیل ایران مال وحشتناک شلوغ است.

بیشتر بخوانید: ایران مال – بزرگترین مال خاورمیانه برای کیست؟

بازار چارسو

 چارسو مال تخصصی گیک‌ها و خریداران موبایل، لوازم خانگی، صمعی بصری و وسایل الکترونیکی است.

اگر قصد خرید از چارسو را دارید حتماً قبل از رفتن به این پاساژ، در اینترنت حدود قیمت موبایل یا هر کالایی که می‌خواهید را در بیاورید. حتماً هم به طبقات بالا سر بزنید چون از نظر تنوع و قیمت ممکن است گزینه‌های خیلی بهتری پیدا کنید.

حتی اگر قصد خرید نداشته باشید چارسو مکان جالبی برای گشت و گذار است. یک دور چرخ زدن در چارسو باعث می‌شود از تازه‌های تکنولوژی با خبر شوید.

چارسو شاید به اندازه‌ی بعضی مال‌های دیگر ایران عظیم و تجملاتی نباشد ولی به خاطر معماری ساده و جذابش توجه زیادی به خودش جلب کرده. چارسو فضای خیلی آرامش‌بخشی دارد و خیلی راحت ممکن است به معماری‌اش دلبسته شوید.

عکس بازار چارسو

نکته‌های مثبت چارسو

+ چارسو سالن‌های سینمای مجهزی دارد. سالن‌هایی به روز و مرتب، با طراحی خوب تا دیگر لازم نباشد نگران جای پایتان باشید. سینمای چارسو هر سال میزبان جشنواره‌های زیادی هم می‌شود و پاتوق جدید بعضی از طرفداران سینماست.

+ از این مرکز خرید می‌توانید نمای دوست‌داشتنی خیابان حافظ را ببینید. اگر هوا آلوده نباشد هم منظره‌ی تهران و کوه دماوند سرحالتان می‌آورد.

نکته‌های منفی چارسو

ـ تهویه‌ی چارسو مناسب نیست و اگر هوا خیلی گرم باشد ممکن است قدری اذیت شوید.

– فودکورت چارسو چندان توصیه نمی‌شود. کیفیت غذاها و خدمات رستوران‌ نسبت به قیمت‌ غذاها آن قدر خوب نیست.

تیراژه ۱ و ۲

 البته نمی‌شود در مورد مال‌های تهران صحبت کرد و اشاره‌ای به دو مرکز خرید تیراژه نکرد. تیراژه‌ ۱ در غرب تهران و تیراژه ۲ در شرق تهران. هر دو مرکز تیراژه محیطی خانوادگی دارند. شق تهرانی‌ها هم می‌توانند در تیراژه ۲ به یکی از معدود سوپرمارکت‌های هایپراستار شرق تهران بروند

تیراژه‌ها برای خرید آخر هفته خیلی خوبند. فقط چند نکته را در نظر بگیرید:

عکس تیراژه ۱ و ۲

نکته‌های مثبت تیراژه

+ بالاترین طبقه‌ی تیراژه ۱ به شهربازی سرزمین عجایب اختصاص دارد. به همین خاطر می‌توانید خرید و تفریح خانوادگی‌تان را یکجا انجام بدهید. تیراژه ۲ هم محوطه‌ی بازی کوچکی دارد که البته با سرزمین عجایب قابل مقایسه نیست. توی پرانتز اشاره کنیم که تیراژه ۲ یک سینمای نقلی خوب هم دارد.

+ در مقایسه با مال‌های دیگر در تیراژه‌ها قیمت‌ها معقول است. مخصوصاً برای خرید مایحتاج می‌توانید روی هایپراستار حساب باز کنید.

+ در این مال‌ها می‌توانید به سراغ برندهایی لوازم آرایشی مثل  yevs rocher و Wojooh بروید. یا برند عطر viana. یا برندهای پوشاک ترک مثل Defacto و  LC wikiki. فروشگاه‌‌ Shoe Land و SPRINGFIELD برای کفش و لباس.

+ برای آمدن به تیراژه‌ها به راحتی می‌توانید از وسایل نقلیه‌ی عمومی استفاده کنید. تیراژه ۱ در مسیر BRT و تاکسی‌های گذری است و تیراژه ۲ دقیقاً بالای ایستگاه متروی شهید مدنی قرار گرفته.

نکته‌های منفی تیراژه

ـ تیراژه ۱ فود کورت ندارد و اگر غذا بخواهید باید از رستوران‌های بیرون استفاده کنید. البته تیراژه‌ ۲ فود کورت دارد. البته گزینه‌های خیلی زیادی در این فود کورت هم نیست. منتهی کباب، برگر، غذاهای ایرانی، پیتزا و سالاد به راحتی پیدا می‌شود.

– هم خیابان‌های اطراف تیراژه ۱ و هم تیراژه ۲ پرترافیک و شلوغ است. در روزهای تعطیل برای دسترسی به این پاساژها با ماشین شخصی به مشکل خواهید خور

مجتمع تجاری سام (سام سنتر)

سام سنتر یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید تهران است که در خیابان فرشته قرار گرفته. حتی شاید بشود واقعاً ادعا کرد که در بین مال‌های ترهان از سام‌سنتر لوکس‌تر پیدا نمی‌شود. مجتمعی ۹ طبقه برای خرید طلا و جواهر، ساعت، عطر، پوشاک مردانه، زنانه و بچه‌گانه.

سام سنتر چندان بزرگ نیست. فضای فروشگاهی این مال ۱۷۵۰ متر مربع است و ۲۶ فروشگاه‌ در طبقه‌ی اول و دوم قرار گرفته‌اند. از طبقه‌ی دوم تا هفتم پارکینگ است و طبقه‌ی نهم رستورانی با زیربنای ۱۲۰۰ متر مربع است.

عکس مجتمع تجاری سام (سام سنتر)

نکته‌های مثبت سام سنتر

+ در سام سنتر برندهایی مثل Mon Blanc، CHERTOY، SHOPARD، VAN LAACK، ROJE JEWELRY، FRATELLI ROSSETTI ، TRUSSARDI و Tag Huer.

+ سام سنتر چند سوژه‌ی شکم‌گردی فوق‌العاده در طبقه‌ی هشتم دارد. رستوران دیوان (غذاهای ایرانی و مدرن)، پارک وی (غذای آسیایی)، لئون (غذاهای بین‌المللی). استیک رستوران دیوان حرف ندارد. رستوران لئون هم نه تنها غذای با کیفیتی دارد که فضای خوب و خدمه‌ی حرفه‌ای هم دارد. می‌توانید موقع غذا خوردن به منظره‌ی کوهستانی تهران هم خیره شوید. البته قبل از رفتن به این رستوران‌ها حواستان به قیمت‌ها باشد و سعی کنید قبل از رفتن میزی را رزرو کنید. در طبقه‌ی همکف سام سنتر می‌توانید سری به پیتزا تومو بزنید که یکی از بهترین پیتزاهای تهران است.

+ کافه‌های سام‌سنتر از نظر قیمتی شاید چندان قابل توصیه نباشند ولی کیفیت سام کافه و کافه لئون زبانزد است.

+ سام سنتر بر خلاف اکثر مال‌های تهران، مشکل پارکینگ ندارد.

نکته‌های منفی سام سنتر

– تعداد فروشگاه‌ها چندان زیاد نیست و اگر قصد خریدهای آن‌چنانی ندارید، بعید است گزینه‌ی خوبی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: ۵ پیشنهاد ویژه برای تهرانگردی حرفه‌ای

مجتمع تجاری مدرن الهیه

 این مال مدرن را می‌توانید در بلوار آفریقا و در نزدیکی بزرگراه مدرس پیدا کنید. مجتمعی یازده طبقه که دو طبقه‌ش به پوشاک مردانه و زنانه‌ی بچه‌گانه اختصاص دارد. در بقیه‌ی طبقات می‌توانید از فروشگاه‌های عطر و ساعت و لوازم آرایشی و وسایل ورزشی بازدید کنید.

اخیرا طبقه‌ی رویال این مال هم افتتاح شده که شامل چندین بوتیک و جواهر فروشی و کافی شاپ و رستوان لوکس است.

مجسمه‌های رومی و لوسترهای کریستالی و نقاشی‌های سقفی این مال، حس تجمل ایتالیایی را تداعی می‌کند.

عکس مجتمع تجاری مدرن الهیه

نکته‌های مثبت الهیه

+ ترکیب جالبی از برندها در این مال حضور دارند. برندهایی مثل STEFFANO Ricci، LANBROD DEPARK، Mont Carlo، Red Valentino و PROMODE در مجتمع تجاری مدرن الهیه نمایندگی دارند. در مال الهیه به برندهای جواهرآلات مثل عقیق و علاقبند هم  می‌توانید سر بزنید. اگر دنبال خرید جواهرات اعیانی هستید، مال مدرن الهیه یکی از بهترین گزینه‌هاست. بستنی ایلیو هم ارزش امتحان کردن دارد.

+ مال الهیه به خاطر وجود سوشی کو و شیرینی سوئیت بلیس مقصد خوبی برای طرفداران شکم‌گردی است. کافه ویکولو در طبقه‌ی رویال هم به شدت توصیه می‌شود.

+  این مال پارکینگ کاملاً مناسبی دارد.

نکته‌های منفی الهیه

– مال مدرن الهیه فروشگاه‌های زیادی ندارد و اگر قصد خرید نداشته باشید چندان برای سرگرمی و گشت و گذار جالب نیست.

مرکز خرید ونک

این مرکز خرید دو طبقه، ۱۲۰ فروشگاه دارد. بیشتر فروشگاه‌ها به لباس زنانه و کیف و کفش و عینک و لوازم آرایشی اخصاص دارند.

مرکز خرید دنیای نور

دنیای نور در تقاطع بزرگراه حکیم و رسالت واقع شده. در نزدیکی بزرگراه امام علی.

دنیای نور ده طبقه است و هم واحدهای اداری دارد و هم واحدهای تجاری. اگر قصد خرید لباس‌های مردانه و زنانه یا بچه‌گانه دارید، یا کیف و کفش می‌خواهید یا شال و روسری، لوازم آرایشی، اسباب‌بازی، طلا و جواهرات و وسایل الکترونیکی و موبایل، دنیای نور گزینه‌ی مناسبی است. یکی از بهترین مراکز خرید شرق تهران.

مرکز خرید گالریا

قسمت تجاری مجتمع گالریا، ۸ طبقه دارد که دو طبقه‌‌اش به رستوران و غذاخوری اختصاص دارد.  رستوران طبقه‌ی ششم یک تراس بزرگ با سقف متحرک دارد. در فود کورت گالریا  در طبقه‌ی پنجم هم می‌توانید غذاهای بین‌المللی از جمله ایتالیایی، لبنانی و  آسیایی پیدا کنید. و البته غذاهای ایرانی و برگر.

این مال ۳۵۷ فروشگاه دارد. برای خرید پوشاک، کفش و کیف، لوازم الترونیکی، وسایل ورزشی، لوازم خواب، ساعت و عینک، لوازم آرایشی بهداشتی می‌توانید به گالریا سر بزنید.

اگر به گالریا بروید می‌توانید از بزرگترین لوستر دست ساز خاورمیانه هم بازدید کنید که ۲۰ متر ارتفاع دارد.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی