اجاره آپارتمان مبله در تهران

اجاره آپارتمان مبله در تهران ، آپارتمان مبله تهران ، اجاره سوئیت مبله در تهران

اجاره آپارتمان مبله در تهران

اجاره آپارتمان مبله در تهران ، آپارتمان مبله تهران ، اجاره سوئیت مبله در تهران

اجاره آپارتمان مبله در تهران

اجاره آپارتمان مبله در تهران ، آپارتمان مبله تهران ، اجاره روزانه آپارتمان در تهران ، اجاره سوئیت مبله در تهران ، اجاره آپارتمان مبله در تهران کوتاه مدت ، اجاره روزانه سوئیت در تهران ،اجاره خانه مبله در تهران اجاره سوئیت در تهران ،اجاره آپارتمان روزانه در تهران

احتمالا همه‌جا می‌خوانید که شیراز شهر شعر و باغ و عشق است. خب این خیلی کلیشه ای به نظر می‌رسد ولی من حالا می‌خواهم به شما ثابت کنم که بی‌دلیل نیست که به این‌ها معروف شده. شهرت این شهر به خاطر شعرای معروفی مثل حافظ و سعدی‌ست که در این شهر زندگی می‌کردند و شیراز هنوز مدیون شعر این شعرای پرآوازه است.

 

اجاره منزل مبله در شیراز

 

تصویر مسجد نصیرالملک شیراز

در ادامه می‌خواهم به معرفی بعضی از دیدنی‌ترین مکان‌های شیراز بپردازم:

آرامگاه حافظ و سعدی: دمی با اساتید

 از آن‌جایی که تمام حال و هوای شیراز به دیدن آرامگاه حافظ و سعدی است، من به شما پیشنهاد می‌کنم که حتماً از آرامگاه این دو شاعر پرآوازه دیدن کنید.

عکس آرامگاه حافظ در شهر شیراز

بازار سنتی بازار وکیل شیراز: پیش به سوی زندیه

 در قرن ۱۸ام سلسله‌ی زندیه در جنوب و مرکز ایران فرمانروایی می‌کرد و توانست مرزهایش را تا ارمنستان و آذربایجان و بخش‌هایی از عراق گسترش دهد. امیرخان زند موسس این سلسله بود که شیراز را پایتخت اعلام کرد و در ساختن شهری که امروزه به این نام می‌شناسیم، نقش زیادی داشت.

 

عکس بازار وکیل شیراز

بنای تاریخی تخت جمشید: درباره ی هخامنشیان

 این‌جا را حتماً باید ببینید. حتماً حتماً! یکی از روزهایتان را برای دیدن پایتخت باستانی هخامنشیان خالی بگذارید. هر کجای شیراز که هستید یک تاکسی بگیرید و به پرسپولیس (تخت جمشید) بروید. بهتر است صبح زود حرکت کنید تا بتوانید سایر جاذبه‌های تاریخی اطراف تخت جمشید را هم ببینید. به دیدن نقش رستم بروید تا از تماشای آرامگاه‌های باشکوه پادشاهان هخامنشی و برجسته‌کاری‌های عیلامی‌ها لذت ببرید. در انتها هم سری به آرامگاه کوروش کبیر یعنی پاسارگاد بزنید. یک روز کامل برای اینجا وقت لازم دارید.

 

بیشتر بخوانید: تخت جمشید ، بنایی ناتمام از بزرگترین امپراطوری باستان

 

عکس تخت جمشید - پایتخت هخامنشیان

فالوده بستنی سنتی: سرحال بیاید

زیرنویس: امممم… فالوده شیرازی هم خیلی خوشمزه است و هم شهرت جهانی دارد.

شیراز غذاهای خاص زیادی دارد ولی فالوده شیرازی از همه‌شان معروف‌تر است. این بستنی که با رشته‌های باریک و شربت گلاب و لیمو تهیه می‌شود، خود شهر شیراز است که در قالب خوراکی در آمده. پیشنهاد می‌کنم حتماً با یک دوربین در دست چپ و یک فالوده در دست راستتان به تماشای بناهای تاریخی بروید.

 

عکس فالوده سنتی شیراز

باغ ارم: باغ بهشت

 باغ و شعر رابطه‌ی نزدیک باهم دارند. باغ‌های بی‌نظیر شیراز را از دست ندهید. پیشنهاد می‌کنم هر روز برای دیدن یکی از باغ‌ها وقت بگذارید. هر موقع هم که از قدم زدن زیر آفتاب تند خسته شدید، می‌توانید به پارک بروید. از آنجایی که اطراف بیشتر باغ‌های شهر پر از موزه است می‌توانید چند ساعتی هم در موزه‌ها بگردید. می‌توانید از یکی از زیباترین باغ‌های ایران یعنی باغ ارم شروع کنید که متعلق به مرد بسیار ثروتمندی بوده.

غیر از این‌ها مکان‌های دیدنی زیادی در شیراز وجود دارد و امیدوارم که به زودی همه‌شان را ببینید، جاهایی مثل:

تنگ‌دره‌ها و آبشارها

مسجد نصیرالملک 

طایفه‌هایی مثل قشقایی‌ها

و..

بیشتر بخوانید: زیباترین موزاییک‌ کاری های دنیا کجا هستند؟ ۸ بنای تماشایی از اصفهان تا بارسلون

 

عکس باغ ارم شیراز

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی