اجاره آپارتمان مبله در تهران

اجاره آپارتمان مبله در تهران ، آپارتمان مبله تهران ، اجاره سوئیت مبله در تهران

اجاره آپارتمان مبله در تهران

اجاره آپارتمان مبله در تهران ، آپارتمان مبله تهران ، اجاره سوئیت مبله در تهران

اجاره آپارتمان مبله در تهران

اجاره آپارتمان مبله در تهران ، آپارتمان مبله تهران ، اجاره روزانه آپارتمان در تهران ، اجاره سوئیت مبله در تهران ، اجاره آپارتمان مبله در تهران کوتاه مدت ، اجاره روزانه سوئیت در تهران ،اجاره خانه مبله در تهران اجاره سوئیت در تهران ،اجاره آپارتمان روزانه در تهران

اگر اهل پیاده‌روی باشید ممکن است چند تا از این نقاشی‌ها پیدا کرده باشید. اسمش را هنر خیابانی گذاشته‌اند. نقاشی‌های دیواری ، آثار استنسیل و گرافیتی‌ها و …

هنر شهری برای اکثر مردم جذاب است. می‌گویند مشاهده‌ی این آثار در سطح شهر باعث آرامش می‌شود. برای بعضی‌ها پیدا کردن این نقاشی‌ها یک‌جور ماجراجویی است.

ممکن است متوجه تغییر یکی از دیوارهای مسیر گذرتان نشده باشید. ممکن است  کوچه‌ی پشتی و راه‌پله‌ی رو به دری فکستنی برایتان مهم نباشد. این نقاشی‌ها رد پای هنرمندانشان هستند.

در ادامه می‌توانید با شش نفر از خالقان هنر خیابانی در تهران آشنا شوید.

 

اجاره روزانه آپارتمان مبله در تهران

 

نقاشی های دیواری

ابرسک – هنرمند خاطره‌ها

طرح‌های شابلونی ابرسک در تهران معروف هستند. اگر اهل تهران‌گردی باشید حتماً آثار ابرسک یا ابراهیم اسکندری به چشمتان خورده. ابرسک به روش استنسیل بازیگران معروف و چهره‌ها و سمبل‌های تهران را بر دیوارها می‌کشد.

گویا ابرسک با این کار قصد دارد تاریخچه‌ی تهران را بر روی دیوارها حک کند. تا دیوارهای تهران تبدیل به حافظه‌ی فرهنیگ مردمش شود.

این هنرمند  در گالری آران نمایشگاهی به عنوان گزارش هواشناسی برگزار کرده بود.

چندین پروژه هم به سفارش شهرداری انجام داده که شاید به چشمتان خورده باشد. از جمله کیوسک خاطره‌‌انگیز روبروی اداره‌ی مخابرات که یک مجسمه با گوشی تلفن در آن قرار گرفته. و البته صندوق پست روبروی موزه‌ی ارتباطات با آن مجسمه‌‌ی معروف در حال انداختن نامه‌.

نقاشی دیواری اثر ابرسک : عباس کیارستمی

شوآتیر – مونالیزا ساخت داخل

شوآتیر شخصیت مرموزی است که  آثار استنسیل او بر روی دیوارهای تهران به چشم می‌خورد. تصویر تختی کشتی‌گیر محبوب ایرانی، مصدق نخست‌وزیر دوران پهلوی، و عباس کیارستمی کارگردان مشهور ایرانی.

یکی از آثار مشهور شوآتیر بازآفرینی مونالیزا است. خودش در باره‌ی اثر مونالیزا در ایسنتاگرام این‌طور توضیح داده که: «دیدم مونالیزا گرونه . شاید نتونید بخریم . لوور دوره شاید نتونید بریم یه دونه ساخت وطن شو بزنم تو خیابونای تهرون واسه دل خودمون.»

 

بیشتر بخوانید: ۸ مسیر پیاده‌روی دوست‌داشتنی برای عشّاق شهر تهران

 

نقاشی دیواری اثر ابرسک : عباس کیارستمی

مهدی بادیه‌پیما – پهلوان زیر پل حافظ

مهدی بادیه‌پیما یکی دیگر از هنرمندان است که به سفارش شهرداری نقاشی دیواری می‌کشد.

یکی از کارهای بادیه‌پیما که سر و صدا کرد، درهای تخیلی ایستگاه شهید بهشتی و سعدی بود. این درهای استیکری طوری ساخته شده بودند که انگار به سرزمین‌های خیالی راه داشتند. یا استیکرهای ابری که بالای نیمکت‌های ایستگاه‌های مترو نصب شده‌بودند. ابرها به سر مسافران نشسته وصل بودند طوری که انگار خیالاتشان توی ابرهاست.

یکی از مشهورترین نقاشی‌های دیواری مهدی بادیه پیما نقاشی پهلوانی است که زیر پل حافظ را گرفته. این طرح سفارشی از سازمان زیباسازی شهرداری تهران بوده.

مانلی منوچهری – رویاهای دیواری

مانلی منوچهری هم هنرمندی‌ست که به سفارش شهرداری‌ها به دیوارهای تهران و سایر شهرستان رنگ و آب می‌بخشد.

منوچهری معمولاً نقاشی‌هایش را طوری پر از درخت و پرنده و اسب و مردم می‌کند تا عین رویا به نظر برسند.

نقاشی‌های دیواری مانلی منوچهری شبیه دنیاهای تخیلی‌ای هستند که می‌خواهند بر روی دیوارهای تهران زنده شوند.

در روزهای نوروز معمولاً تخم‌مرغ‌های رنگارنگی در سرتاسر تهران به چشم می‌خورد که منوچهری هم یکی از هنرمندانی است که به رنگ‌آمیزی این‌ آثار کمک می‌کند.

نقاشی‌های دیواری مانلی منوچهری در شهر تهران

نگین احتسابیان – مونالیزای دماغ عملی

نگین احتسابیان هنرمندی است که با آثار رنگارنگش به دیوارهای سیمانی پایتخت جلا می‌بخشد.

نقاشی‌های دیواری‌ از روستاهایی آرام و تابستانی و تصاویری از اسطوره‌ی درخت حیات.

اگر خیلی اهل پیاده‌روی در تهران باشید ممکن است مونالیزای ایرانی‌ او را بر روی دیوارها شکار کرده باشید. مونالیزایی با دماغی عملی و گونه‌های کاشته شده!

میرزا – نقاشی‌های دیواری به سبک غارنشین‌ها

آثار میرزا معمولاً با رنگ‌های زمینی خلق می‌شوند. رنگ‌هایی تیره و خنثی که در طبیعت موجودند. مثل طیف‌هایی از خاکستری، بژ، قهوه‌ای و سبز و قرمز تیره.

سبک میرزا مخاطب را به یاد نقاشی‌های غارنشین‌ها می‌اندازد که به سبکی مدرن و سورئال کشیده شده‌اند.

آدم‌های نقاشی‌های دیواری میرزا، طوری کش آمده‌ و بی‌قواره‌اند که انگار تنها هستند. ولی با این وجود هنوز وصلند و با دنیای بیرون‌شان ارتباط دارند.

برای پیدا کردن آثار میرزا باید حسابی در قسمت‌های مرکز تهران قدم بزنید تا ردپای او را بر دیوارهای خیابان طالقانی، خیابان میرزای شیرازی و … ببینید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی