اجاره آپارتمان مبله در تهران

اجاره آپارتمان مبله در تهران ، آپارتمان مبله تهران ، اجاره سوئیت مبله در تهران

اجاره آپارتمان مبله در تهران

اجاره آپارتمان مبله در تهران ، آپارتمان مبله تهران ، اجاره سوئیت مبله در تهران

اجاره آپارتمان مبله در تهران

اجاره آپارتمان مبله در تهران ، آپارتمان مبله تهران ، اجاره روزانه آپارتمان در تهران ، اجاره سوئیت مبله در تهران ، اجاره آپارتمان مبله در تهران کوتاه مدت ، اجاره روزانه سوئیت در تهران ،اجاره خانه مبله در تهران اجاره سوئیت در تهران ،اجاره آپارتمان روزانه در تهران

خیلی‌ها به تهران می‌آیند. یا برای درمان، یا برای پیدا کردن کار، مسائل اداری، دانشگاه، فوتبال و …. منتهی چندنفر را می‌شناسید که برای پیاده‌روی به تهران بیایند

معمولاً تهران را با ترافیک و آلودگی می‌شناسیم. به برج‌های بلند و گاهی بی‌قواره و خیابان‌های پر از دود. اما تهران‌ دیگری در دل تهران وجود دارد که می‌توان به او لبخند زد و در کنارش راه رفت.

در ادامه هشت سوژه‌ برای قدم‌زدن در تهران را به شما معرفی می‌کنیم. البته غیر ممکن است که همه‌ی جاهای قدم‌زنی تهران در هشت مورد جا شود. اگر احساس می‌کنید پیشنهاد بهتری دارید که جا مانده، در بخش نظرات به یادمان بیندازید.

 

اجاره روزانه آپارتمان مبله در تهران

 

تهران

خیابان ولیعصر – پیاده‌روی در بلندترین خیابان خاورمیانه

خیابان ولیعصر بلندترین خیابان خاورمیانه است (حدود ۱۸ کیلومتر). خیابانی که حکم ستون فقرات تهران را دارد. از جنوب تهران و راه آهن شروع می شود و به شمال تهران می‌رود و در میدان تجریش به انتها می‌رسد.

اگر می‌خواهید در این خیابان پیاده روی‌کنید می‌توانید از میدان تجریش شروع کنید تا در سراشیبی بیفتید و کمتر خسته شوید. مسیر بین چهار راه پارک وی و میدان ونک هم ارزش پیاده‌روی دارد. مسیر بین تقاطع طالقانی تا تقاطع فاطمی هم پر از مراکز خرید است و اگر از تماشای خرید مردم در شهری زنده لذت می‌برید، این مسیر به شما توصیه می‌شود.

صدای جوی آب هر چه به تجریش نزدیک‌تر باشید، زنده‌تر است. از ابتدای ولیعصر تا انتهای ولیعصر حتی دمای هوا چند درجه خنک‌تر می‌شود. موقع پیاده‌روی در ولیعصر می‌توانید به گرافیتی‌های مخفی در روی دیوارها دقت کنید. یا به درختان چنار قدیمی و بلند که از دو طرف خیابان در حال رسیدن به همند. بعضی قسمت‌های ولیعصر با شاخ و برگ همین درختان مسقف شده.

تصویر خیابان ولیعصر تهران - پیاده‌روی در بلندترین خیابان خاورمیانه

اگر دنبال پاتوق خوب می‌گردید می‌توانید اطراف ونک و تجریش  به کافه‌ها سری بزنید.

نرسیده به میدان تجریش به باغ فردوس (موزه سینمای ایران) هم می‌توانید سر بزنید تا نوستالوژی تمام فیلم‌های قدیمی ایرانی برایتان زنده شود.

پارک ساعی، پارک ملت و میدان ونک همگی در همسایگی ولیعصر هستند.  اگر هنری هستید حتماً‌ از سر زدن به تئاتر شهر هم در وسط مسیر لذت خواهید برد.

نمی‌شود به تهران سفر کنید و در ولیعصر قدم نزنید. این خیابان همان اندازه در تهران‌گردی مهم است که شانزلیزه در پاریس یا خیابان پنجم در منهتن نیویورک. هر موقع هم که خسته بشوید خیلی سریع می‌توانید سوار اتوبوس‌های ‌BRT این خیابان شوید و به بالا یا پایین بروید.

بیشتر بخوانید: ۵ پیشنهاد ویژه برای تهرانگردی حرفه‌ای

توچال و بام تهران – راه رفتن روی سقف

اگر می‌خواهید صبح جمعه‌تان را مثل یک تهرانی واقعی شروع کنید، حتماً باید سری به توچال بزنید. کوه‌پیمایی در این مسیر برای طبیعت‌دوستان و علاقه‌مندان به پیاده‌روی لذت‌بخش خواهد بود.

سحرخیز باشید می‌توانید موقع برگشت حوالی ایستگاه یک و دو جایی برای صبحانه خوردن پیدا کنید.

اگر سحرخیز نیستید می‌توانید شبانه از مسیر بام تهران در مجموعه‌ی توچال پیاده‌روی کنید تا از هوای خوب و منظره‌ی شبانه‌ی تهران لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: لحظات پر هیجان و مفرح در بام تهران ، آیا میدانید آن سوی بام تهران چه خبر است

 

بام تهران

پل طبیعت و پارک طالقانی – راه رفتن در دل جنگل

پل طبیعت بزرگترین پل عابر پیاده‌ی تهران است. این سازه‌ی مدرن از روی بزرگراه مدرس می‌گذرد و پارک طالقانی را به پارک آب و آتش وصل می‌کند. اگر دنبال جنگلی در دل تهران می‌گردید، پارک طالقانی یکی از بهترین گزینه‌هاست.

در این سال‌ها پل طبیعت تبدیل به یکی از نمادهای تازه‌ی تهران شده. در نظر داشته باشید که این پل زیبا چندین جایزه‌ی معماری برده.

اگر به پل طبیعت بیاید، می‌توانید به فودکورت داخل پل هم سر بزنید. فود کورت راه چوبی کیفیت خوبی دارد و همزمان می‌توانید به منوی رستوران‌های چینی، هندی، ایتالیایی، آمریکایی، دریایی و فست‌فودی دسترسی داشته باشید.

مسیر پیاده‌روی پیشنهادی ما از سمت پارک طالقانی به پل طبیعت و بعد پارک آب و آتش است.

منظره‌ی چراغانی پل طبیعت در شب حتماً خستگی را از تنتان خواهد پراند. البته رقص نور و آب هم در شب‌های پارک آب و آتش ممکن است برایتان جذاب باشد.

 

بیشتر بخوانید: پارک آب و آتش ؛ شبی خاطره انگیز کنار فواره های آب و آتش

 

تصویر پل طبیعت و پارک طالقانی - راه رفتن در دل جنگل

بلوار کشاورز و پارک لاله – پیاده‌روی در دوست‌داشتنی‌ترین بلوار

پارک لاله در مرکز شهر قرار گرفته. این پارک حال و هوای متفاوتی نسبت به بقیه‌ی پارک‌های مرکز شهر تهران دارد. می‌توانید به لاله بروید و مردم را مشغول بدمینتون و والیبال و پیک‌نیک ببینید.

مسیر پیاده‌روی پیشنهادی ما از سمت پارک لاله به بلوار کشاورز و سپس میدان ولیعصر است. بلوار کشاورز به طرز عجیبی با پارک لاله آمیخته و اخت شده. حتماً پیاده‌روی در بلوار کشاورز هم برای شما لذت بخش‌ خواهد بود. بلواری که به اعتقاد خیلی از تهرانی‌ها دوست‌داشتنی‌ترین بلوار تهران است.

در تمام روزهای هفته و در تمامی ساعات و در تمامی ماه‌های سال می‌توانید این مسیر راه امتحان کنید.

چند موزه‌ی جذاب هم در اطراف همین پارک است، مثل موزه‌ی فرش و موزه‌ی هنرهای معاصر.

عکسی از پارک لاله - پیاده‌روی در دوست‌داشتنی‌ترین بلوار

دربند و کاخ سعدآباد – پیاده‌روی در مسیر شکموها

دربند هم یکی دیگر از مسیرهای محبوب کوه‌پیمایی در تهران است. ابتدای مسیر شیب چندانی ندارد تا که کم کم مسیر کوهستانی می‌شود.

بسته به خودتان می‌توانید از مسیرهای آسان‌تر یا سخت‌تر کوه‌پیمایی کنید.در مسیر دربند رستوران‌ها، قلیان‌کده‌ها و کافه‌های زیادی به چشمتان خواهد خورد. معمولاً تهرانی‌ها اگر مهمان خارجی یا شهرستانی داشته باشند به دربند می‌آورندش. فشم و لواسان و درکه و فرحزاد هم هست ولی دربند گزینه‌ی اول است.

صبحانه و عصرانه در دربند چیزی نیست که آدم بتواند به راحتی ازش بگذرد.

اگر به دربند رفتید می‌توانید کمی مسیرتان را کج کنید و در همان محدوده سری به کاخ سعدآباد بزنید. کاخی سیصد هکتاری که سکونت‌گاه آخرین شاه خاندان پهلوی بوده.

قدم زدن در سعدآباد هم به خاطر هوای خوبش و هم موزه‌های جذابش توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: دربند تهران ؛ تفریحی به یادماندنی در ارتفاعات کوه دربند

 

عکس دربند و کاخ سعدآباد - پیاده‌روی در مسیر شکموها

پارک ملت – سنترال پارک تهران

پارک ملت تهران یادآور پارک مرکزی نیویورک است. پارکی قدیمی و بسیار بزرگ که هم یک باغ وحش کوچک دارد و هم باغ پرندگان و آب‌نمای موزیکال و کافه و …

در این پارک می‌توانید از آثار بعضی از بهترین مجسمه‌سازان معاصر ایران و بعضی از هنرمندان خارجی بازدید کنید.

پردیس سینمایی ملت هم در این پارک قرار گرفته و هر چند وقت یکبار ممکن است رویدادی هنری در محدوده‌ی این پارک برپا باشد.

طبق نظر سنجی‌ای که موسسه‌ی همشهری برگزار کرده بود، اگر از یک تهرانی بخواهید یک پارک تهران را به شما معرفی کند، به احتمال زیاد در پاسخ پارک ملت را خواهید شنید.

تصویر پارک ملت - سنترال پارک تهران

پارک جمشیدیه – قدم‌زدن در کنار باغ سنگی

پارک جمشیدیه در محله‌ی نیاوران تهران یکی دیگر از مناطق جذاب تهران برای پیاده‌روی است. پارکی آرام و خلوت و خوش آب‌وهوا.

مسیر سنگی و صخره‌ای این پارک طرفداران زیادی دارد.

اگر تا بالای پارک جمشیدیه پیاده‌روی کنید، می‌توانید از منظره‌ی جذاب پیش‌رویتان لذت ببرید.

 

   بیشتر بخوانید: گذری در جمشیدیه بوستان دل انگیز خاطره ها در کنار موجودات عجیب سنگی

 

عکس پارک جمشیدیه - قدم‌زدن در کنار باغ سنگی

 

بام لند و دریاچه چیتگر – تهران و آرزوی یک دریاچه

بام‌لند و دریاچه‌ی چیتگر جزو جدیدترین چیزهایی هستند که به تهران اضافه شده.

بعد از ساخت این دریاچه‌ی مصنوعی، تهرانی‌ها یک دلیل دیگر پیدا کردند که به غرب شهرشان سر بزنند.

کم‌تر جایی در تهران پیدا می‌شود که حس کنار دریا به آدم بدهد. بعد از افتتاح بام‌لند گزینه‌های شکم‌گردی هم در اطراف دریاچه زیاد شده.

اگر همزمان مرکز خرید، مسیر دویدن و پیاده‌روی و محلی برای آرامش می‌خواهید، بام لند و دریاچه‌ی کنارش بهترین گزینه است.

 

                 بیشتر بخوانید: دریاچه چیتگر تهران و تجربه تفریحی سرشار از آرامش و هیجان

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی