اجاره آپارتمان مبله در تهران

اجاره آپارتمان مبله در تهران ، آپارتمان مبله تهران ، اجاره سوئیت مبله در تهران

اجاره آپارتمان مبله در تهران

اجاره آپارتمان مبله در تهران ، آپارتمان مبله تهران ، اجاره سوئیت مبله در تهران

اجاره آپارتمان مبله در تهران

اجاره آپارتمان مبله در تهران ، آپارتمان مبله تهران ، اجاره روزانه آپارتمان در تهران ، اجاره سوئیت مبله در تهران ، اجاره آپارتمان مبله در تهران کوتاه مدت ، اجاره روزانه سوئیت در تهران ،اجاره خانه مبله در تهران اجاره سوئیت در تهران ،اجاره آپارتمان روزانه در تهران

یکی از چیزهای که موقع مسافرت واقعاً اعصاب آدم را خورد می‌کند، دیدن زباله‌های پلاستیکی است. مخصوصاً در اطراف رودخانه‌ها و در حاشیه‌ی جاده‌ها. در این وبلاگ تا دلتان بخواهد از خوبی‌های سفر گفته‌ایم. اما واقعیتش را بخواهید ممکن است سفر برای خودمان خیلی خوب باشد، ولی خیلی موقع‌ها برای طبیعت خوب نیست!

در نظر بگیرید که به ادعای نیویورک تایمز یک سفر هوایی ساده بین شهرهای نیویورک و سان فرانسیسکو به ازای هر نفر ۸۰۰ کیلوگرم کربن‌دی‌اکسید آزاد می‌کند! با این حساب فقط مساله زباله‌ها نیست. اگر به محیط زیست علاقه‌مند باشید باید طوری زندگی کنید که نیاز به پلاستیک در زندگی‌تان کم‌تر شود.

شاید گفتنش کلیشه‌ای به نظر برسد ولی لازم است بدانید که تولید هر بطری آب پلاستیکی نیم لیتری، موجب آزاد شدن ۸۵ گرم گاز گلخانه‌ای می‌شود. البته اگر پلاستیک بازیافت می‌شد وضعیت خیلی بهتر بود ولی فقط ۹ درصد پلاستیک‌های جهان بازیافت می‌شود!

پس چاره‌ای نداریم جز این‌که از خودمان شروع کنیم. در ادامه می‌خواهیم چند راهکار بهتان پیشنهاد کنیم تا سفرتان سبزتر باشد. چند روش ساده برای اینکه سفرهایمان کمتر پلاستیکی باشد تا از طبیعت اطرافمان بهتر محافظت کنیم.

اجاره واحد مبله در سرتاسر ایران

 

چطور در طول سفر کمتر پلاستیک استفاده کنیم

نه به بطری‌های آب پلاستیکی!

هربار که تشنه‌تان بشود ممکن است کارتان به بطری آب پلاستیکی بکشد. چون اگر  کسی توی لیوان و فنجان بهمان آب تعارف کند معمولاً قبول نمی‌کنیم. توی رستوران، مغازه و کیوسک وسط خیابان همه در حال خریدن اب معدنی هستند. حتی توی هواپیما و اتوبوس‌های بین شهری هم همیشه بطری آب پلاستیکی می‌دهند.

بطری‌های شیشه‌ای از نظر محیط‌زیستی خیلی بهترند و راحت‌تر بازیافت می‌شوند ولی کسی آب معدنی را توی بطری‌های شیشه‌ای نمی‌کند.

با این حساب روزی ۵ بار هم که بخواهیم آب بخوریم کلی پلاستیک به زباله‌های طبیعت اضافه می‌شود. تازه اگر تابستان باشد ممکن است وضع از این بدتر هم بشود.

بهترین کار این است که سعی کنیم حتماً قبل از راه افتادن آب بخوریم. و البته می‌توانیم قمقمه‌ی فلزی توی کوله‌مان جا بدهیم تا هر موقع وسط راه تشنه‌مان شد از قمقمه آب بخوریم. همین کلک ساده کلی در مصرف پلاستیک‌مان تاثیر دارد.

اگر به نظرتان این‌ور آن‌ور بردن قمقمه خیلی عذاب‌آور است یک لحظه در نظر بگیرید که تجزیه‌ی پلاستیک در طبیعت ممکن است تا دویست سال طول بکشد!

البته با تمام این توصیفات استفاده از شیرهای غیربهداشتی و آب‌های آلوده توصیه نمی‌شود. بعضی مواقع آب چاه و آب تصفیه نشده‌ حتی به درد مسواک زدن هم نمی‌خورد.

اگر به این‌طور جاها زیاد سفر می‌کنید خیلی خوب است که یک بطری تصفیه آب یا سرشیر تصفیه آب برای خودتان بخرید.

 

بیشتر بخوانید: ۲۵ منظره‌ از طبیعت خار‌ق‌العاده به انتخاب مجله نشنال جئوگرافیک

 

جایگزین بطری‌های پلاستیکی آب معدنی

چیپس و پفک کم‌تر، میوه‌ی بیشتر

خیلی از هله‌هوله‌های سفری بسته‌بندی پلاستیکی دارند. مخصوصاً چیپس و پفک‌های ایرانی که خودشان را می‌کشند تا بسته‌بندی‌شان بزرگ‌تر شود تا بیشتر توی چشم‌ بیایند. وگرنه بازشان که کنید نصفش باد هواست.

یک راه خیلی خوشمزه برای مبارزه با بسته‌بندی‌های پلاستیکی، خوردن میوه و حتی میوه‌خشک است. هر جا که رفتید می‌توانید کمی میوه‌ی محلی بخرید و نوش جان کنید.

چرا در سفر نباید سراغ چیپس و پفک برویم!

نه به کیسه‌ها و بسته‌بندی‌های پلاستیکی (و استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای)

خیلی از چیزها در بسته‌بندی پلاستیکی فروخته می‌شوند. هر مغازه‌ای هم کلی پلاستیک در اندازه‌های مختلف دارد تا به مشتری‌هایش تحویل بدهد.

شاید باورش برای مایی که در ایران هستیم سخت باشد ولی استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در بعضی از کشورها سال‌هاست که ممنوع شده. مثلاً در چین، در هند در فرانسه و ایتالیا و حتی بعضی کشورهای آفریقایی استفاده از کیسه‌ی پلاستیکی کاملاً ممنوع است.

ولی در ایران هر جا که بروید عین آب خوردن بهتان کیسه‌ی پلاستیکی می‌دهند. همین کیسه‌های پلاستیکی یکی از آفت‌های بزرگ محیط زیست ایران شده.

وارد هر مغازه‌ای می‌شوید موقع پلاستیک دادن می‌توانید به فروشنده نه بگویید. اگر از قبل به نیت خرید به پاساژ و بازار و … می‌روید حتماً کیسه‌های پارچه‌ای را همراه خودتان ببرید. خدا را شکر همه جا هم از این کیسه‌های پارچه‌ای دوست‌دار محیط‌زیست پیدا می‌شود. همیشه می‌توانید یکی دو تا در کیف و کوله‌تان داشته باشید. این کیسه‌ها قابل شستشو هستند و و معمولاً‌ وزن بیشتری را هم تحمل می‌کنند.

کیسه‌ی پارچه‌ای بهترین جایگزین کیسه‌های پلاستیکی

سوغاتی و اسباب‌بازی پلاستیکی نخرید

رعایت کردن این یکی شاید یک مقداری سخت باشد. مخصوصاً اگر با بچه‌هایتان به سفر رفته باشید. اگر یک اسباب‌بازی پلاستیکی چشم‌شان را گرفت باید برای بچه‌ها  توضیح بدهید که چرا نباید از چیزهای پلاستیکی استفاده کرد.

 خیلی جاها بسته‌های تبلیغاتی می‌دهند که پر از آت‌وآشغال‌های پلاستیکی هستند. اگر این‌طور هدیه‌ها را قبول نکنید، هدیه‌‌دهنده هم متوجه اهمیت موضوع می‌شود.

خودتان هم اگر به سوغاتی‌فروشی رفتید هم به جای خریدن وسایل پلاستیکی بهتر است سوغاتی‌هایی بخرید که از مواد دوست‌دار طبیعت ساخته شده‌اند.

 

اسباب‌بازی و سوغاتی پلاستیکی نخرید

ظروف یکبار مصرف گیاهی

خیلی از فست‌فودها و رستوران‌ها به شما قاشق‌چنگال پلاستیکی می‌دهند. در صورتی که شما خیلی راحت می‌توانید قاشق چنگال خودتان را توی کوله همراه داشته باشید.

اگر با خودتان یک ماگ همراه ببرید، لازم نیست برای هر بار چایی یا قهوه خوردن یک لیوان یکبار مصرف استفاده شود. جدیداً هم ظروف یکبار مصرف گیاهی و سبز خیلی باب شده. این ظرف‌ها بر خلاف ظروف پلاستیکی خیلی راحت در طبیعت تجزیه می‌شوند.

 

خرید ظروف یکبار مصرف پلاستیکی با طبیعت چه می‌کند... راه حل جایگزین چیست؟

نکته‌ی پایانی: ایده‌آل‌گرا نباشید…

بالاخره بعضی وقت‌ها راه فراری نیست. ولی اگر یکی دوبار نتوانستید به هدف برسید، دلیل نمی‌شود که عذاب وجدان داشته باشید. مهم این است که مصرف پلاستیک را کاهش بدهید. هر چقدر بیش‌تر بهتر.

گاهی وقت‌ها انتخاب‌های ساده می‌توانند فرق ایجاد کنند. مثلاً اگر بستنی قیفی می‌خواهید بخورید خیلی راحت می‌توانید بستنی را در قیف نانی بخورید و بستنی را در ظرف پلاستیکی قبول نکنید.

ایده‌آل فکر نکنید. اگر خیلی وسواسی فکر کنید ممکن است به خاطر یک مورد کوچک، اصل قضیه را فراموش کنید. سفر سبز آن‌قدرها هم سخت نیست.

نظرات  (۱)

سلام

وبلاگ ما یه وبلاگ درباره خرید و فروش انواع فایل های دانلودی می باشد ک اگه خودتونم فایلی داشته باشین میتونید اونو برای فروش بذارین

خوشحال میشم از وبلاگ نود فایل بازدید کنید 

90file.blog.ir

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی